Keresés

Részletes keresés

Tsaby Motors Creative Commons License 12 órája 0 0 19214

Fene tudja...

Van amikor az óraiparból átkerül néhány megoldás olyan szerkezetbe, ami alá kell feküdni télen :o)

 

https://youtube.com/shorts/9FogvgdVKVg?si=nucYyl4XkwI9XTbu

 

 

Előzmény: tycon2 (19213)
tycon2 Creative Commons License 2024.03.20 0 0 19213

Az órásság jó. Mert nem kell aláfeküdni télen a hóban. Viszont amelyik óra üt, annak nem kell a közelébe menni. És az sem jó, amikor lesik a kiscsvar, vagy elugrik a nagyteremben a hajszálrugó. Vagy megcsinálom, megy nálam egy hétig, felakasztom a tulajnál és ott megáll mint a cövek. Van benne GPS, ott nem megy.

Előzmény: APT (19211)
Alexander Demeter Creative Commons License 2024.03.20 0 0 19212

Szóval végül is az a kérdés, hogy van-e olyan órás, aki tudna ezzel foglalkozni?

Előzmény: Alexander Demeter (19202)
APT Creative Commons License 2024.03.20 0 0 19211

Nem vagy kontár, lelkes amatőr vagy, aki gyorsan tanul és fejlődik - viszont gondold végig, mennyi időt öltél ebbe bele, és mi pénzt kellett/illett volna kérned ezért, ha hivatásszerűen dolgozva, megélhetésért, munkaként végzed ezt? Gondolom magad is megriadnál a számtól... ;))

Még annyit azért hozzáfűznék, hogy ezeken a tokokon síküveg van, amit lehet szabatni, de igazándiból nem túl drágán megvehető egyszerű barkácsáruházas üvegvágó eszközökkel kis gyakorlás-próbálgatás után akár házilag is ki lehet szabni. A sporttárs által firtatott kandallóóra rámájában viszont egyedi átmérőjű, fazettált szélű és erősen domború üveg van, a síküveget konkrétan ki is ütné a ráma becsukásakor a perctengely... 

Ilyen üveget csak úgy szabni már nem lehet, gyártatni igen, de azért rendelni is lehet, de ezek, ha nem is horror árúak, de már nem is igazán olcsók.

 

Amúgy ma már ott tartunk, hogy egy olyan "Altdeutsch" falióra fa tokjának a tényleg korrekt, minőségi felújítására, rendbehozatalára, lakkozására-politúrozására-üvegezésére állapottól függően simán kérhet 50-80 ezret egy műbútorasztalos, és akkor a szerkezettel még egyáltalán nem is foglalkozott senki.

Előzmény: tycon2 (19207)
tycon2 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 19210

A petróleum nagyon jó a rozsdára is. Én denszeszt és shellakkot használtam a politúr javításhoz. Az új reliefet pedig úgy festettem, hogy porfestéket vettem a htb. boltban, és elkezdtem próbálgatni a hátulján, hány réteg lesz ugyanolyan színú az új fán. A fát meg egy CNC topikos segített megcsinálni, egy másik meg a tengelyt esztergálta a toldáshoz. Az üveget meg vettem Simonsnál, leszabták, ablaküveg. Trombitaréz, stb. 3 hónap. De ezt az érdekességet megnézném, miért nem megy, ha valaha ment.

Előzmény: ksanyi52 (19209)
ksanyi52 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 19209

Az én édesapán annak idején petróban mosta ki és finoman olajozta.

Előzmény: Alexander Demeter (19206)
tycon2 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 19208

A barátomnak volt egy nagy állóórája, olyan angol, vagy német. Elrontottam úgy, hogy sok év óta megy. Nem áll.

Előzmény: tycon2 (19207)
tycon2 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 19207

Én ilyet csináltam, ingyen. Mert ki akarták dobni. Szatyorban kaptam, összetörten, hiányosan. Igaz, magamnak. Azóta jár. 3-4 éve?

https://videa.hu/videok/tudomany-technika/ora.mp4-kontariaim-sB7AUurWCpYjDr2r

De én kontár vagyok.

 

Előzmény: Alexander Demeter (19206)
Alexander Demeter Creative Commons License 2024.03.19 0 0 19206

Nem tudom mi baja lehet, de én még hallottam ütni, láttam járni - igaz ennek van vagy harminc éve. Aztán megmakacsolta magát.

Előzmény: APT (19205)
APT Creative Commons License 2024.03.19 0 0 19205

Csak a számlap elfogadható minőségűre felújítása 20-30 ezer, eredeti állapotúra-minőségűre pedig 150-200 euróért hozzák (lengyel-olasz vonal). Nagyjából 8-10 ezer egy új üveg. Ezek nem afféle bárhol fellelhető dolgok, gondolj bele, miben találsz ilyen üveget manapság - semmiben... Pótolni kell az ingát, teljesen szétszerelni, szervizelni a szerkezetet - és ha még kiderül, hogy egyéb/komolyabb baj is van...

Sokszor megdöbbentően sok munka van egy ilyen órával.

Előzmény: Alexander Demeter (19204)
Alexander Demeter Creative Commons License 2024.03.19 0 0 19204

Köszönöm a választ. Egyébként nem akarom eladni, szeretném megcsináltatni - bár az a százezer kissé hátralökött.

A súlya meg 10 kilónál több, ez is gátol abban, hogy reménytelenül sétálgassak a budapesti órások között.

Szóval csak tipródok.

Előzmény: APT (19203)
APT Creative Commons License 2024.03.18 0 0 19203

Nehéz "meghatározni", mert olyan eklektikus az egész. A tok inkább bidermeier jellegű, de ezek a mindenféle indás betétek kifejezetten szecessziósak - ugyanakkor a szecesszió koránál (századforduló) ez szerintem idősebb, inkább a XIX. század közepére lőném be valahol (nagy, fél évszázados szórással).

A gyártó meghatározhatatlan, talán a szerkezeten van jelölés, de azt ugye nem látjuk - kerek francia felesütős werk, márvány tok, gondolom jó nehéz lehet, eléggé tönkrement számlap.

 

Rendbe lehet hozni, még a számlapot is fel lehet újítani, pótolni lehet az üveget is, ránézésre úgy tűnik, hogy még az ingát is pótolni kell, és persze ki tudja, mi baja van még a szerkezetnek - viszont a rossz hír az, hogy ez nem fogja megérni. Igazándiból egy ilyen órát nehéz eladni, pláne jó áron eladni, a régiségkereskedésekben, ócskapiacokon némi alkudozás után pár tízezerért odaadnak egy ilyet, hiába tényleg nem gyakori, hiába valós érték valahol - nagyon minimális rá a kereslet. A csengőn ütő felesütő szerkezetet nem lehet némítani, a Clemet-járatos rövid inga nem teszi túl pontossá sem - ma már ez nem túl praktikus óra.

 

Ugyanakkor a teljes felújítására nyugodtan százezres nagyságú összegben kell gondolkodni.

Előzmény: Alexander Demeter (19202)
Alexander Demeter Creative Commons License 2024.03.17 0 0 19202

Segítséget kérek! Itt van ez az óra, jó néhány éve nem működik. Lehet-e javítani (csak így a képek alapján kérdem), érdemes-e vele foglalkozni? Mikori gyártmány lehet, mi a márkája, ki a gyártója? A számlap előtt valaha egy üvegajtó volt, pótolható-e?

Köszönöm a segítséget!

APT Creative Commons License 2024.03.07 0 0 19201

Utána néztem, korrigálok - nem, nem hiányzik, és ez nem elektro-mechanikus. Ez már kvarcóra - de a "spórolós" megoldással a már meglévő elektromechanikus órában egyszerűen kicserélték a billegőt a léptetőmotor rotorjára (és kurtítottak az áttételen).

Érdekes átmeneti megoldás.

Előzmény: APT (19200)
APT Creative Commons License 2024.03.07 0 0 19200

Igen, viszont a topictárséból sajnos hiányzik a billegő (a felső ütésbiztosítással egyetemben), hiányos.

Előzmény: bosijani (19199)
bosijani Creative Commons License 2024.03.07 0 0 19199
Előzmény: elothi (19197)
bosijani Creative Commons License 2024.03.07 0 0 19198

valami korai elektromechanikus(billegőmotoros) szerkezet.

Előzmény: elothi (19197)
elothi Creative Commons License 2024.03.06 0 0 19197

Ez milyen szerkezet lehet? Kérhetek több infót? Köszönöm

Smíró Creative Commons License 2024.02.06 0 0 19196

:)))) Csak a Leves ne repüljön:))))

Előzmény: Tsaby Motors (19195)
Tsaby Motors Creative Commons License 2024.02.04 0 0 19195

Ez egy LORSA 238-as és volt ennek rendes csavaroa fedőköves változata is, ahogy az alaplemezen látszik is a helye.

Hovatovább a 238A kaliber már incabloc-os volt.

Emlékeztem rá, hogy van ilyen LORSA donorom valahol. Meg is találtam, de nem lettem beljebb :o)

 

Az alaplemezből hiányzik a csapágy, a hídban meg a meglévőnél is elborultabb megoldás van.

Hülye franciák, francia hülyék! :o)

 

Előzmény: bosijani (19194)
bosijani Creative Commons License 2024.02.02 0 0 19194

én még nem találkoztam szerencsére ilyennel.

ok,hogy kiugrasztod,de hogy teszed vissza? ragasztás?

Előzmény: Tsaby Motors (19193)
Tsaby Motors Creative Commons License 2024.02.02 0 0 19193

Egyszer már raktam fel képet egyik ismerősöm családi ereklyeként tartott "OMEGA" órájáról.

Sajnos anno tőlem kellett megtudniuk, hogy a nagypapa hamis órát hordott, abból is a silányabb kivitelből...

 

Kérték, hogy tegyem működőképessé.

Most azonban olyan dologba futottam, amilyet még nem csináltam.

A billegő csapágyazása alul-felül monoblokk, azaz a lyukaskő és a fedőkő egy egységbe van belesajtolva.

A fedőkövek oldalán mindkét csapágynál van kétoldalt bemélyedés, talán itt lehetne kifordítani-kiugrasztani a köveket.

 

Ti találkoztatok már ezzel a nem túl szerelőbarát megoldással?

 

bosijani Creative Commons License 2024.02.02 0 0 19192

sietsz valahová? mondjuk,ha eddig kibírta,azt a + 50 évet már simán.... :-))

Előzmény: satzowlee (19191)
satzowlee Creative Commons License 2024.02.02 0 0 19191

Kössssz, Tesó, addig a pár napig ami maradt, kitart így is :D

Előzmény: bosijani (19190)
bosijani Creative Commons License 2024.02.02 0 0 19190

Van prím donorom is. 😁

Előzmény: satzowlee (19189)
satzowlee Creative Commons License 2024.02.02 0 0 19189

Hasonlóképp jártam egy Prim Sport-tal...-pontosan ez a balos csavarfej adta meg magát(jelzem:-jó irányba akartam kicsavarni).

Tudod, mit csináltam??-vettem a csavarfejet, rávarázsoltam egy forrasztóón-pöttyöt, ezt addig csiszolgattam, amíg pontosan elfért a -egyébként csavaros-hátlap alatt.

A fogaskereket húzáskor nem hagyja kiugrani. icipici zsírral megkináltam a pötty tetejét, hogy könnyen "csússzon" át fölötte a hátlap, sikerült, jó lett.

Beismerem, egyáltalán nem profi megoldás, de az óra használható.

Előzmény: The Commandós Chuck (19182)
APT Creative Commons License 2024.02.01 0 0 19188

Az órás szakma hagyományai szerint - pont a balesetek elkerülésére - a balmenetes csavarokat elvileg (háromszorosan barázdálással) "jelezni illik", és nagyon sokszor ez meg is van (érdekes módon, például pont az orosz szerkezetekre jóformán általánosan jellemző is).

De ezzel együtt megesik, hogy mégsem, ugyanakkor van egy-két olyan hely, és ilyen a felhúzószerkezetben a körmös-kerékkel kapcsolódó felhúzókerék is - ahol bizony "számítani kell erre" (mert a jellemző forgásirányából és terheléséből adódóan a normál jobbmenetes csavart hajlamos lenne kicsavarni), és óvatos próbálgatással kell simának tűnő csavarnál ellenőrizni, mivel állunk szembe.

Előzmény: tycon2 (19187)
tycon2 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 19187

A balmenet szuper. A Lagunám főtengely végén levő csavar a szíjaknál a 2002-es gyártásnál balos, a 2006-nál jobbos. Gondolom Isten csapkodta a térdét röhőgtében. Mikor én nagy tapasztalattal a másodikhoz fogtam. ó, ezt tudom ez balos! Hát nem.

Előzmény: Tsaby Motors (19180)
bosijani Creative Commons License 2024.02.01 0 0 19186

én se...esztergom mellett lakom. de van foxpost...  :-)

Előzmény: The Commandós Chuck (19185)
The Commandós Chuck Creative Commons License 2024.02.01 0 0 19185

Mindenkinek nagyon köszönöm, de nem fővárosi vagyok. Nekiesek varrótűvel, hátha sikerül.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!